Jumaat, 21 Disember 2012

AKU DAN MEREKA


                                                                AKU DAN MEREKA



Aku bukan sasterawan mahupun cendekiawan
yang pandai bermadah
dalam setiap bait-bait puitis
yang bersifat romantis lagi melankolik..
Aku tidak sehebat A.Samad Said
bermain kata bukan kepalang
ibarat api membakar jiwa
menghiris senja di kala duka
Aku bukan Abang Median Abang Said
hebat bermain teka silang kata
menyusun ayat,mengukir sirat makna
pembaca mentafsir bagai nak gila
Aku tidak seromantis Fatimah Busu
mencipta karya berjela-jela 
sukar di fahami mahupun di tafsiri
tapi bisa mewujudkan mutiara putih di pipi pembaca
Aku bukan cendekiawan seperti mereka
bijaksana dalam mencipta karya
hebat kepalang bukan
ibarat cuaca sukar di mengerti..


                                                                                                      By: azurah kifli (20 oct 2012) ~ 10:26 am

1 ulasan:

  1. sjak d atas meupakan coretan aq sndiri. no copy,no paste.!
    tujuan: aq m'bandingkan diri aq dgn org2 yg terkenal dlm menghasilkan sesebuah karya. dlm msa yg sma,aq mengagumi setiap hasil karya mereka dan aq pnya impian untuk mjd seperti mereka.. Insya_Allah..

    BalasPadam